Το μάθημα εστιάζει στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά (OΣ) που είναι μια εφαρμοσμένη επιστήμη που δανείζεται στοιχεία από τη ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την ανθρωπολογία, την πολιτική επιστήμη. Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις θεωρίες της OΣ και να τους ενδυναμώσει να τις εφαρμόσουν στην πράξη σε ατομικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:
εξοικειωθούν με τις θεωρίες και πρακτικές της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς
μπορούν να ερμηνεύουν τη συμπεριφορά ατόμων και ομάδων στο χώρο εργασίας
συνεργάζονται αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη μιας ομάδας
βελτιώσουν την ικανότητα επικοινωνίας τους
αποκτήσουν κρίσιμες δεξιότητες ηγεσίας
εντοπίζουν τις αιτίες σύγκρουσης και να εξοικειωθούν με τεχνικές διευθέτησης τους
αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων και του εργασιακού περιβάλλοντος
κατανοήσουν τις θεωρίες παρακίνησης και να μπορούν να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά.
Μελέτες περιπτώσεων χρησιμοποιούνται για τη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
Λήψη αποφάσεων για αντιμετώπιση ενδοεπιχειρησιακών προβλημάτων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Η αξιολόγηση της απόδοσης των φοιτητών βασίζεται (κυρίως) στην τελική γραπτή εξέταση. Οι φοιτητές μπορούν να κερδίσουν επιπλέον μονάδες δουλεύοντας σε μελέτες περιπτώσεων και ολοκληρώνοντας μία γραπτή εργασία.
Combe, C. (2021). Εισαγωγή στη Διοίκηση, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
Colquitt, J., LePine, J. and Wesson, M. (2021), Organizational Behaviour. Improving Performance and Commitment in the Workplace, New York: McGraw-Hill Irwin.
Buchanan, D.A. and Huczynski, A.A. (2020), Organizational Behavior, New York:
Bratton, J. Gold, J. Bratton, A. and Steele L. (2022), Human Resource Management, New York: Bloomsbury Academic.