Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οργανωσιακή Συμπεριφορά

1. Γενικά

Σχολή

Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής

Τμήμα

Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής

Επίπεδο Σπουδών

1ος Κύκλος Σπουδών

Κωδικός Μαθήματος

ΧΡΟΣΥ01

Εξάμηνο Σπουδών

6ο ή 8ο

Τίτλος Μαθήματος

Οργανωσιακή Συμπεριφορά

Αυτοτελείς
Διδακτικές Δραστηριότητες

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας

Πιστωτικές
Μονάδες

Διαλέξεις
4
7,5

Τύπος Μαθήματος

Γενικού Yποβάθρου

Προαπαιτούμενα Μαθήματα

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων

Ελληνικά

Το μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus;

Όχι

Url (Eclass)

https://eclass.unipi.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=64

2. Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα εστιάζει στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά (OΣ) που είναι μια εφαρμοσμένη επιστήμη που δανείζεται στοιχεία από τη ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την ανθρωπολογία, την πολιτική επιστήμη. Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις θεωρίες της OΣ και να τους ενδυναμώσει να τις εφαρμόσουν στην πράξη σε ατομικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • εξοικειωθούν με τις θεωρίες και πρακτικές της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς
  • μπορούν να ερμηνεύουν τη συμπεριφορά ατόμων και ομάδων στο χώρο εργασίας
  • συνεργάζονται αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη μιας ομάδας
  • βελτιώσουν την ικανότητα επικοινωνίας τους
  • αποκτήσουν κρίσιμες δεξιότητες ηγεσίας
  • εντοπίζουν τις αιτίες σύγκρουσης και να εξοικειωθούν με τεχνικές διευθέτησης τους
  • αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων και του εργασιακού περιβάλλοντος
  • κατανοήσουν τις θεωρίες παρακίνησης και να μπορούν να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά.
  • Μελέτες περιπτώσεων χρησιμοποιούνται για τη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων για αντιμετώπιση ενδοεπιχειρησιακών προβλημάτων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

3. Περιεχόμενο Μαθήματος

Θεματικές ενότητες μαθήματος:

  • Εισαγωγικές έννοιες
  • Ατομικές διαφορές
  • Προσωπικότητα
  • Αξίες, Στάσεις, Αντίληψη
  • Παρακίνηση
  • Ηγεσία
  • Επικοινωνία
  • Διοίκηση ομάδων
  • Διευθέτηση Συγκρούσεων
  • Διοίκηση Αλλαγών
  • Δύναμη – Εξουσία – Επιρροή

4. Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος Παράδοσης

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και  Επικοινωνιών

e-mail, e-class, ιστοσελίδα Τμήματος

Οργάνωση Διδασκαλίας

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις, Τεστ αυτοαξιολόγησης, Μελέτη περιπτώσεων
52
Αυτοτελής Μελέτη, Συγγραφή εργασίας
134
Τελική γραπτή εξέταση
1,5
Σύνολο Μαθήματος
187,5

Αξιολόγηση Φοιτητών

Η αξιολόγηση της απόδοσης των φοιτητών βασίζεται (κυρίως) στην τελική γραπτή εξέταση. Οι φοιτητές μπορούν να κερδίσουν επιπλέον μονάδες δουλεύοντας σε μελέτες περιπτώσεων και ολοκληρώνοντας μία γραπτή εργασία.

  • Μελέτη Περιπτώσεων (Ομαδική) -Γραπτή εργασίας: 20 μονάδες
  • Γραπτή Εξέταση: 80 μονάδες

Πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών παρέχονται στο e-class. Επίσης σχετικές πληροφορίες δίνονται από το διδάσκοντα στην τάξη.

5. Βιβλιογραφία

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
  • Χυτήρης, Λ. (2017). Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Εκδόσεις Ε. Μπένου, Αθήνα.
  • Κάτου, Α. (2017). Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Εκδόσεις Ζυγός, Αθήνα.
  • Combe, C. (2021). Εισαγωγή στη Διοίκηση, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  • Colquitt, J., LePine, J. and Wesson, M. (2021), Organizational Behaviour. Improving Performance and Commitment in the Workplace, New York: McGraw-Hill Irwin.
  • Buchanan, D.A. and Huczynski, A.A. (2020), Organizational Behavior, New York:
  • Bratton, J. Gold, J. Bratton, A. and Steele L. (2022), Human Resource Management, New York: Bloomsbury Academic.
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά